Breathwork

It's not only about breathing ...

De adem is de basis van ons bestaan, van wie we zijn. Als we niet ademhalen zullen we niet overleven. Gelukkig gebeurt het in principe automatisch en hoef je er niet over na te denken. Maar daar zit ook direct de valkuil. Juist omdat ademen zo vanzelf gaat en je er niet bij stilstaat, neem je het al gauw voor vanzelfsprekend. Maar de adem dient voor veel meer dan alleen zuurstof. Het is namelijk een belangrijke tool om je lichaam, geest en emoties te beïnvloeden. Het principe dat zich daarmee bezighoudt is breathwork. 

 

De kracht van de ademhaling is enorm. Ademhalen is een automatisme dat plaatsvindt in het lichaam en waardoor veel processen in werking worden gebracht. Het zenuwstelsel is er één van. Zo kun je – in tegenstelling tot wat veel mensen denken – controle uitoefenen op je zenuwstelsel. Dit wordt steeds vaker door de wetenschap bevestigd. 

 

Breathwork is een natuurlijke en hele effectieve manier om je lichaam en geest beter te laten functioneren. Het helpt ook om emoties in balans te brengen, het immuunsysteem te versterken en blokkades op te heffen. Het brengt rust in de geest en balans in het lichaam. En het is helemaal niet ingewikkeld. Het enige wat je moet doen is ademen. Weliswaar op een andere manier dan je gewend bent, maar het goede nieuws is dat iedereen het kan. Ook jij! 


... it's about so much more ...

 

Wanneer je ontdekt en begrijpt hoe jouw lichaam werkt en hoe je er invloed op uitoefent door middel van ademhalingstechnieken, kun je een veel fijner leven leiden. Auteur van het boek Mindlift, breathwork biohacker en een van mijn leraren en mentors, Kasper van der Meulen weet dat maar al te goed. Hij heeft ontdekt wat breathwork kan doen voor je gezondheid, voor je stressniveau en je slaap, maar ook voor je algehele energieniveau en je gemoedstoestand.  

 

Omdat wetenschap en spiritualiteit tegenwoordig hand in hand gaan, wint breathwork het aan populariteit. Voorheen werd het gezien als iets zweverigs of het werd alleen ingezet als medische ingreep bij mensen met een luchtwegaandoening. Tegenwoordig gaan steeds meer mensen de kracht van ademwerk ontdekken. Het is namelijk de ideale tool om mensen in hun kracht te zetten. Met elke ademhaling kun je je toekomst veranderen, meer bewust worden van jezelf en de controle krijgen over je centrale zenuwstelsel. Het zal je helpen om je gezondheid te verbeteren en meer op jezelf te vertrouwen. 

 

Wil jij ook… 

πŸ’š Je slaap verbeteren; 

πŸ’š Je immuunsysteem ondersteunen; 

πŸ’š Stress verminderen; 

πŸ’š Beter worden in lichamelijke prestaties; 

πŸ’š Vet verbranden; 

πŸ’š Een betere focus krijgen; 

πŸ’š Sterker in je schoenen staan 

πŸ’š En nog veel meer? 

 

Dit ligt allemaal binnen ‘adembereik’. In de breathwork sessies (sommige volgens thema), leer je de belangrijkste principes over ademwerk. De opgedane kennis pas je gemakkelijk en snel toe, waardoor je de bijbehorende voordelen snel ervaart. Dankzij bewuste ademhaling ga je gezonder ademen en dus gezonder leven, verhoog je je CO2 tolerantie, verminder je stress in je lichaam enz. Er wordt meestal muziek op ritme gebruikt om de breathwork sessie te ondersteunen.

Ademcoaching

 

Met alle aandacht bekijken we samen

je adem- en leefpatroon, analyseren

we waar groei zit en begeleid ik je

verder in het proces.

 

Groepssessies Ademwerk

 

Tijdens ademwerk breng ik

een kleine groep met verschillende

technieken door meerdere staten

van het zenuwstelstel heen. 

 


Wist je dat elke ademhaling… 

πŸ’š …de organen in de buikholte masseert door de beweging van het middenrif? 

πŸ’š …belangrijke informatie uitwisselt tussen je lichaam en immuunsysteem? 

πŸ’š …je zenuwstelsel vertelt welke orgaanfuncties geactiveerd of juist stopgezet moeten worden? 

πŸ’š …via de hersenen bepaalde gedachten en emoties tot stand brengt? 

πŸ’š …de bloeddruk beïnvloedt? 

πŸ’š …de kwaliteit van je handelingen bepaalt? 

πŸ’š …het tempo bepaalt van hoeveel rust of angst je ervaart? 

πŸ’š …het niveau van je metabolisme bepaalt? 

πŸ’š …je hersenen en ruggenmergvocht laat bewegen? 

πŸ’š …de pH-waarde van je bloed en weefsels beïnvloedt? 

πŸ’š …de ontstekingsniveaus in je lichaam reguleert? 

πŸ’š …je kan helpen om bewust controle te krijgen en jezelf terug te vinden? 

 


Duur & prijs

Een sessie duurt 1 uur 15 min. 

Een sessie ademcoaching kost € 80,- en een groepssessie € 15,- per persoon.

Indien je een afspraak voor een sessie ademcoaching moet afzeggen of verzetten, dan wordt je verzocht dit minimaal 24 uur vooraf door te geven. Afspraken die binnen 24 uur voor de sessie worden afgezegd, zullen volledig in rekening worden gebracht.

 

Waar

Yogastudio Yoga Yina, Beekstraatkouter 78, 9031 Drongen

of op locatie


Dank je wel voor de zalige begeleiding in mijn zoektocht naar mijn adem in een stressvolle periode. Ik heb daar enorm van genoten en blijf ervan genieten.

Ik keek altijd uit naar die avonden waarop ik me even kon afsluiten van de hectische wereld.

Bedankt voor alle inspirerende sessies. Het heeft mij geholpen om meer te focussen op hoe ik ademhaal en hoe dit te verbeteren.

Ik heb mij alvast ingeschreven voor de eerst volgende sessie.


Dankzij de ademhalingstechnieken ging mijn uithoudingsvermogen als startende loper razendsnel vooruit. 

Lopen terwijl ik voel en luister wat mijn lichaam nodig heeft. 

Neusademhaling zorgt ervoor dat mijn gemiddelde hartslag tijdens een loopje onder controle blijft en zelfs stelselmatig zakt. 

Binnen de 2 minuten na het lopen ben ik gerecupereerd dankzij de neusademhaling. 

 

Het grote voordeel van neusademhaling? Je gaat minder over je eigen limiet en je lichaam recupereert sneller. 
 
Over de sessie:

Op een toegankelijke, verstaanbare en warme manier leer je meer over je ademhaling en hoe je hier meer uit kan halen om een gezondere, gelukkigere versie van jezelf te worden.

Nina wisselt een sterke theoretische bagage af met praktijkoefeningen. Het zijn heel eenvoudig toepasbare oefeningen die je thuis kan herhalen. 

Karolien

"Heb je zin om mee te doen aan een workshop om je loopconditie op eenvoudige wijze te verbeteren?" Met deze woorden wist Nina me te overtuigen om deel te nemen aan de wcorkshop 'neusademhaling'. We kregen uitleg over de ademhaling en waarom neusademhaling tijdens het lopen belangrijk is om je conditie te verbeteren. Nina leerde ons enkele eenvoudige ademoefeningen aan en we konden aan de slag.

In het begin is het even wennen, want zodra je de neiging hebt te snel te lopen, haalt je adem je in en is neusademhaling niet meer mogelijk. Vertragen is de boodschap! In het begin liep ik zo'n 15-20 min met neusademhaling om de rest van mijn loopje met mondademhaling te vervolledigen. Al gauw bouwde ik verder op met neusademhaling tot ongeveer een uur lopen. Dit ging verbazend goed en je recupereert ook snel, ondanks je net een uur gelopen hebt. Na verloop van tijd merkte ik dat ik eenzelfde afstand sneller kan lopen met neusademhaling. En als ik nu toch nog eens met een vriend of vriendin ga lopen, zie ik dat mijn hartslag merkelijk lager blijft terwijl ik loop en praat.

Ik ben fan geworden van de "neus-loopjes". Doordat je rustiger loopt geniet je veel meer van het lopen en de omgeving, de snelle recuperatie nadien is extra meegenomen!