Yin & Yang Yoga

Tijdens het Yang Yoga gedeelte van de les voer je houdingen (asana’s) in series achter elkaar uit. Maar doordat deze vorm dynamisch is, moet je ook overgangen maken naar de verschillende houdingen. Doormiddel van het uitvoeren van deze Yang Yoga ben je in beweging. De flexibiliteit neemt toe, maar je gaat automatisch ook meer zweet produceren en dus transpireren. Doordat je beweegt, de bloedsomloop op gang komt en de zweetklieren gestimuleerd worden, zal je je afvalstoffen beter kwijt kunnen raken. Hierdoor wordt het lichaam gereinigd. Ook worden de spieren en organen door middel van deze oefeningen beter doorbloed. Hierdoor kunnen verschillende spierklachten voorkomen worden, verminderen of verdwijnen. Verder ontwikkel je meer spierkracht bij het uitvoeren van de verschillende series oefeningen. Verschillende spiergroepen worden versterkt. 

 

Tijdens het Yin Yoga gedeelte stretchen we het bindweefsel van de verschillende spieren op een zachte manier. We houden de poses 3-5 minuten aan. Deze duurtijd is nodig omdat ons bindweefsel van nature uit veel stijver is dan onze spieren. Het bindweefsel of onze fascia omhullen onze spieren en versterken ze. Maar ook onze pezen en ligamenten zijn bindweefsel. Dus door Yin Yoga te beoefenen zal je ook meer bewegingsvrijheid krijgen in je gewrichten. Tijdens de Yin houdingen adem je op je eigen ritme en vind je je eigen rust hierin. Je beslist zelf hoever je in je stretch gaat, maar wees er altijd goed bewust van dat je niet te ver in de stretch mag gaan: wees lief voor jezelf en wees mindful zeg ik altijd :)

 

Locatie: Beekstraatkouter 78, 9031 Drongen (inkom via de rechterzijde van het huis) 

 

Wanneermaandag: 20u00 - 21u15