Restorative, of herstellende, yoga werkt op diepere niveaus, het brengt lichaam, geest en de ziel (terug) in balans. Het is een therapeutische yoga beoefening die met zijn ondersteunende poses een diepe ontspanning brengt voor het lichaam. Diverse hulpmiddelen zoals bolsters, dekens, blokjes en riemen enz. geven enerzijds vorm aan de herstellende houding op zich, anderzijds zorgen ze voor stabiliteit en steun binnen een houding waardoor men alle moeite en beweging om in een houding te blijven terzijde kan laten.

 

Poses worden een langere tijd aangehouden. In volle ontspanning is er geen beweging, geen moeite en wordt de geest stil. Restorative yoga helpt voor onze spijsvertering, chronische stress, vermoeidheid, hoge bloeddruk, stress, burn-out, etc. Het helpt ook het lichaam terug te herstellen na ziekte. Deze stijl van yoga is ideaal als je blessures hebt.

 

Regelmatige beoefening brengt het lichaam, de geest en de ziel in een ontspannen staat van zijn.

 

TIP: Restorative Yoga is een verkoelende vorm van yoga. Kleed je warm aan. Ook al is onze studio lekker warm, zou je het met enkel een t-shirt frisjes kunnen krijgen.

 

Ervaringen van deelnemers

 

Voordelen van Restorative Yoga:

  • stimuleert de parasympathicus
  • verbetert de spijsvertering
  • kan helpen om burn-out te voorkomen
  • opent het bekken en de heupen
  • corrigeert de wervelkolom
  • vermindert hoge bloeddruk
  • vermindert vermoeidheid
  • helpt je te herstellen van ziekte of blessure
  • versterkt het immuunsysteem
  • ondersteunt het lichaam in het afvoeren van afvalstoffen
  • verbetert de bloedcirculatie
  • vermindert stress
  • ontspant de spieren en andere lichaamsweefsels
  • zorgt voor een kwaliteitsvollere nachtrust
  • stimuleert een diepere ademhaling

 
Voor wie:

Restorative yoga kan door iedereen beoefend worden, maar kan vooral bijzonder ondersteunend werken bij:

  • stress die veroorzaakt wordt door het werk, een scheiding, het overlijden van een geliefd persoon, het verlies of een verandering van werk, een ziekte (persoonlijke ziekte of de zorg voor een ziek familielid), de geboorte van een kind, ...
  • burn-out
  • depressie
  • kanker
  • CVS
  • fybromyalgie
  • spasmofilie
  • chronische pijn
  • herstelperiodes (na ziekte, operatie, blessure, bevalling, burn-out, ...)
  • fertiliteitsproblemen

 

Beschikbaar materiaal: meditatiekussens, yogablokken, yogamatjes, dikke yoga bolsters, yogariemen, dekens, ...

Meebrengen: Een extra dekentje, een gewone badhanddoek, gemakkelijke kleren (bv. een trainingsbroek, T-shirt, warme trui, warme sokken). Flesje water.

 

Minimum aantal deelnemers: 4
Maximum aantal deelnemers: 6

 

Locatie: Beekstraatkouter 78, 9031 Drongen (inkom via de rechterzijde van het huis)

 

Wanneer: 

  • 9 september tot en met 14 oktober 2021 (6 lessen)
  • 18 november tot en met 16 december 2021 (5 lessen)
  • 20 januari tot en met 17 februari 2022 (6 lessen)
  • 21 april tot en met 19 mei 2022 (5 lessen)