Mouth taping

 

Waarom je je mond zou dichtplakken tijdens je slaap? Omdat je dan gemiddeld 8u neusademhaling beoefent. De voordelen van de neusademhaling lees je hier.

 

Tips om te beginnen met je mond dicht te plakken:

 

Het is belangrijk om een huidvriendelijke tape te gebruiken, bijvoorbeeld "3M Micropore surgical tape" of pleistertape. Heb je last om door je neus te ademen, kun je best een neusspreider in combinatie met de tape gebruiken.

 

Je kunt de tape het beste verticaal plakken van net onder je neus tot aan je kin

 

  • Vouw één van de uiteinden van de tape om (omslag) zodat deze makkelijker te verwijderen is de volgende dag

  • Druk de tape stevig op je huid maar ga hierin niet te ver, want dan kun je ook met pleistertape je huid beschadigen

  • Ik gebruik lippenbalsem alvorens ik de tape aanbreng

Als je merkt dat je toch wakker wordt zonder de tape op je mond geef dan niet op, als je dit volhoudt zul je zien dat je na verloop van tijd standaard door je neus zult ademen.

 

De meest voorkomende redenen waarom deze methode niet werkt zijn: vieze en stoffige slaapkamer, allergieën en een scheef tussenschot in je neus. De laatste reden is door een specialist te bevestigen.

 

Ook al lijkt het onbegonnen werk, je zal versteld staan hoe snel deze switch van mond- naar neusademhaling zal plaatsvinden. ‚Äč

 

Ben je gemotiveerd geraakt door dit hier te lezen en je wilt starten met het mondafplakken, maar je hebt geen zin om uit te zoeken waar je de tape kan kopen?

 

Dan kan je hem ook bij mij bestellen. Stuur me een mail, dan stuur ik je de informatie toe! En wil je weten welke oefeningen ook toepasbaar zijn, om je neusademhaling te stimuleren en hoe je je lichaam gezonder kan maken?